SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
"Toromedya'nın fark yaratan dünyasına hoş geldiniz"
  • Bize Ulaşın

ToroMedya Yapım ve Tanıtım

MENÜ  MENU
  •  
  • Biz
    • Biz Kimiz?
    • Aramıza Katıl
  • Neler Yaparız?
    • Tanıtım Filmi
    • Sanal Gerçeklik
    • Yazılım Çözümleri
    • Hava Çekimi
    • Artırılmış Gerçeklik
    • Reklam Filmi
    • 3D Modelleme
    • Animasyon Filmi
    • Canlı Yayın Hizmetleri
    • Grafik Tasarım
    • Ürün Fotoğraf Çekimi
    • Hologram
    • Oyunlaştırma
  • Neler Yaptık?
  • Kimlerle Çalıştık ?
  • Yazılarımız
  • İletişim
Bütçe/FiyatTeklifi Al!
  • ToroMedya
  • Blog
  • Danışmanlık
  • BIG DATA – BÜYÜK VERİ
24 Temmuz 2021

BIG DATA – BÜYÜK VERİ

Onur Çeray
Cuma, 05 Haziran 2015 / Kategori: Danışmanlık, E-Ticaret, Gelecek

BIG DATA – BÜYÜK VERİ

BÜYÜK FIRSAT, BÜYÜK TEHLİKE

Bu yazımda, Almanya’nın dünya kupasını kazanmasını sağlayan, Obama’nın seçim kazanmasında rol oynayan, Amazon’u dünyanın en iyisi yapan “big data” kavramından bahsedip ve farklı bakış açılarından ele alacağım. Amerika’da bir alışveriş sitesi, bir bayan müşterisine küçük bir hediye ile birlikte küçük bir not gönderiyor. Bu notta hamileliğini tebrik ettiğine dair güzel dilekler mevcut. Henüz 17 yaşında olan bayan ve babası bu duruma çok sinirleniyorlar ve Amerika’da adet olduğu üzere firmayı hemen mahkemeye veriyorlar. Gerekçe hamile olmayan kızının hamile olduğu gibi bir durum yaratarak kızını rencide etmesi. Firma savunma olarak müşterilerinin alışverişlerinde yaptıkları tercihlere göre anlamlandırma yapan bir yazılım kullandıklarını ve bayanın %99 oranında hamile olabileceğini tespit ettiklerini belirtiyor, mahkeme hamilelik testi yapılmasını istiyor ve tahmin edeceğiniz üzere bayanın hamile olduğu anlaşılıyor. Henüz kendisinin dahi haberi yok iken alışveriş sitesi bayanın hamile olduğunu anlıyor.

İNTERNET VE BİG DATA

İnternetin hayatımıza girmesiyle birlikte var olan bu kavram, ilk kez 1997 yılında NASA tarafından dillendirilmeye başlandı. İnternet’in klasik ticaret yöntemlerinden bir farkı da verileri kaydederek çeşitli yazılımlarla bu verilerden anlamlı sonuçlar elde edilmesine imkan vermesidir. İnternette bir şeyler aramamız, sosyal medya’da bulunmamız, bir web sitesini ziyaret etmemiz, tıkladığımız resimler, okuduğumuz haberler, mesajlar, yüklediğimiz fotoğraflar akıllı cep telefonumuz var ise gittiğimiz yerler, kullandığımız programlar. Kısacası İnternette yaptığımız her hareket bir veri oluşturuyor. Dünya’da İnternet kullanımı artıyor ve  IDC (International Data Corporation) verilerine göre 2020’de 2009’a orana 44 kat daha fazla veri üretiyor olacağız.

Almanya’nın 2014 Fifa dünya kupasını na mağlup ve çok konuşulan 7-1 lik Brezilya galibiyetiyle almasının arkasında yatan bir şey vardır. Alman yazılım devi SAP ile turnuva öncesi yapılan işbirliği ile, tüm takımların koşu hızları, koşu mesafeleri, pozisyon etkinliği, top kayıpları gibi 700 bin civarında veriyi anında işleyip analiz eden “Match insights” programı kullanılmıştır. Böylece tüm maçlarda doğru taktik ve müthiş performans ile çıkmıştır. Sonuç malum.

KULLANICILAR AÇISINDAN BİG DATA

Son dönemlerde bildiğiniz gibi çeşitli sağlık yazılımları üretilmeye başladı. Bizlerin yapmış olduğu aktiviteleri ölçerek bizlere sağlığımızla ilgili raporlar sunan cep telefonu ve akıllı saat uygulamaları mevcut. Bizlerin datalarını ellerinde bulunduran firmalar bizlere özel fırsatlar sunabilirler. İhtiyacımız olan ürün veya hizmetleri araştırmaya gerek kalmadan ayağımıza getirebilirler. İnternette binlerce reklam görmek yerine sadece ilgili olduğumuz reklamları görebiliriz.

FİRMALAR AÇISINDAN BİG DATA

Firmamızı geleceğe güvenle taşımak istiyorsak, bu noktada big data kavramını daha profesyonelce ele almamız gerekmektedir. Müşterilerimizin datalarını en ince ayrıntısına kadar tutarak. Bu verileri anlamlı hale getirmek mümkündür. Bu durum bizlere bu dönemlerde fark yaratma imkanı sağladığı gibi, gelecekte olmazsa olmaz bir rutin işlem halini alacaktır. Bilgileri özellikle Google Analytics, Yandex Metrica vb. programlarla takip etmek bunun yanı sıra kişi bazlı takibe imkan sağlayan yazılımlarla bunu desteklemek gerekmektedir. İç işleyişimiz açısından şirket içi ve saha personellerimizi sürekli kontrol altında tutan ve kıyaslama imkanı sağlayan yazılımlarla takip edilebilir. Ödül, prim vb. uygulamalarınızda daha adil olabileceğiniz gibi verimsiz personelleri de tespit etme şansınız bu yöntemlerle mevcut. Big data verilerinizi kullanmaya, doğru müşteriye doğru fiyat uygulama, kişisel verimlilik artışı, doğru karar verme, strateji, planlama, bütçe oluşturma gibi işlemlerde hız kazandırma, doğru pazarlama yöntemlerini seçme gibi  sonuç olarak bizlere daha fazla zaman ve daha fazla para kazandıran işlemler bütünüdür diyebiliriz. Şirketlerimizde big data uzmanları çalıştıracağımız günler yakındır.

BİG DATA BÜYÜK TEHLİKE Mİ ?

Şu dakikaya kadar olumlu noktalara değindik. Şunu söylemeden geçemeyeceğim. Bu veri gücü geleceği, belki de dünyayı elinde tutacak firmaları belirleyecek. Felaket senaryosu, bilim kurgu romanı konusu gibi düşünebilirsiniz. Ancak bana göre görünmeyen büyük bir tehlikeye doğru sürükleniyoruz. Dünyayı ele geçirmek için toplar ve tüfeklerden çok daha fazlasına ihtiyaç var. Bunu çözmüş olan gelişmiş ülkeler bu yönde çalışmalarını artırıyorlar. Herkesin datalarını tutuyorlar. Ne seviyoruz?. Nelerden hoşlanıyoruz? Neler yapıyoruz? Nerelere gidiyoruz? Arkadaşlarımız kimler, en yakın arkadaşlarımız hangileri, güçlü ve zayıf yönlerimiz neler? Yaftalanıyoruz, hepimiz maalesef yaftalanıyoruz. Bizim dahi bilmediğimiz bazı özelliklerimizi bu dataları tutan firmalar biliyorlar. Bu veriler şuanda bizlerin ilgi alanları, satın alma eğilimleri gibi bilgiler için kullanılıyor, gelecekte bu verilerde neler yapabileceklerini bir düşünün. Özellikle arama motorları ve Sosyal Medya siteleri dünya ticaretini bir anda değiştirebilecek büyük bir güce sahipler. Umarım ülke yetkilileri bu konularda gerekli önlemleri alacaktırlar.

GOOGLE BİG DATAMIZI NEREDE TUTUYOR ?

Google GMail hesabı sahibi iseniz birkaç tıklama ile Google’ın sizlerden hangi verileri elde ettiğini görebilirsiniz. Eğer istemiyorsanız verileri kaydetmemesini sağlamanız mümkündür. https://myaccount.google.com/ adresine Gmail hesabınızla giriş yapın. Sonra orta kolonda bulunan hesap özeti ve hesap geçmişi bölümlerine tıklayın. Tüm sekmelere girerek Google’ın sizin hakkınızda hangi verileri topladığını görebilir ve bu özellikleri aktif edebilir, kapatabilir veya bu kişisel big datanızı kendi avantajınıza kullanabilirsiniz.

Etiketler: big data, büyük veri, veri düzenleme

Okuyabileceğiniz benzer yazılar

Yazılım Çözümleri
Dijital Dünyada Yer Almayan Firmalar Yok Olmaya Mahkumlar !
3D Printer Hakkında Herşey

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılar

  • vr gözlük

    Sanal Gerçeklik Gözlüğü

    Numaralı gözlük, güneş gözlüğü derken işte geld...
  • Dijital Dönüşüm Önerileri

    Firmanızın dijital dönüşümü için neler yapmanız...
  • Yazılım Çözümleri

    Yazılım Çözümleri Sürdürülebilir finans kaynakl...
  • Tanıtım Filmi

    Tanıtım Filmi Dijital dönüşüm süreçleri giderek...
  • Sanal Gerçeklik

    Sanal Gerçeklik Sanal Gerçeklik Virtual Reality...

Son Yorumlar

  • 2D Animasyon Hedef Kitlenizi Size Bağlayacak için Sefa Ersoy
  • 2D Animasyon Hedef Kitlenizi Size Bağlayacak için Sefa Ersoy
  • 2D Animasyon Hedef Kitlenizi Size Bağlayacak için Sefa Ersoy
  • 2D Animasyon Hedef Kitlenizi Size Bağlayacak için Sefa Ersoy
  • ANİMASYON TANITIM FİLMİ için Düğün Fotoğrafçısı

Kategoriler

  • 360 Video
  • 3D Modelleme
  • 3D Tasarım
  • Animasyon
  • Animasyon Filmi
  • Artırılmış Gerçeklik
  • Basında Biz
  • big data
  • bulut sistemler
  • Canlı Yayın
  • Danışmanlık
  • Diğer
  • Drone
  • E-Ticaret
  • Eğitici Animasyon Filmi
  • Eğitim Filmi
  • Etkinlik
  • Fabrika Tanıtım Filmi
  • Fotoğraf Çekimi
  • Gelecek
  • Grafik Tasarım
  • Hastane Tanıtım Filmi
  • Hava Çekimi
  • Hologram
  • Kurumsal Tanıtım Filmi
  • Otel Tanıtım Filmi
  • Oyunlaştırma
  • Rakip Analizi
  • Reklam
  • Reklam Çekimi
  • Robot Teknoloji
  • Sanal Gerçeklik
  • Sanaltur
  • Seo
  • Seo
  • Sosyal Medya
  • Teknoloji
  • Uncategorized @tr
  • Ürün Animasyon Filmi
  • Ürün Tanıtım Filmi
  • Web Tasarım
  • Yapay Zeka
  • Yazılım

Etiketler

3d 2017 2018 animasyon animasyon izmir animasyon tanıtım filmi animasyon tanıtım filmi izmir artırılmış artırılmış gerçeklik artırılmış gerçeklik izmir calısmaları canlı yayın cekimi dijital reklam drone drone çekimi e-ticaret eğitim filmi filmleri gelecek gerceklik grafik hava hava çekimi izmir modelleme reklam robotlar sanal sanal gerçeklik seo seo izmir tanitim tanıtım filmi tanıtım filmi izmir tanıtım film izmir tasarım teknoloji torbalı hava çekimi torbalı reklam vr web web tasarım izmir yazılım

    E-Bültene Abone Ol!

    ToroMedya'nın e-posta listesine abone olarak her zaman bizden teknoloji ve tanıtım faaliyetleriyle ilgili en son haberleri alabilirsiniz.

    ToroMedya Yapım ve Tanıtım Hizmetleri

    Telefon: 0850 885 0 645
    Telefon: 0542 359 72 17
    E-Posta: [email protected]
    Adres: Mithatpaşa Cad. 3024 Sk. no:2/105 Taşkın Pasajı Torbalı / İZMİR
    eski yıllar önceEtiMaden İşletmeleri Kırka Tesislerinde görebileceğiniz. Hologram Stand Çalışmamız.@Etimaden @EtimatikInfo… https://t.co/NJB0mv5EVy
    eski yıllar önce@toromedya olarak hizmet vermekten gurur duyduğumuz @Etimaden , Etimatikden sonra @BORONTemizlik ürünüyle, doğal sa… https://t.co/iWEzUWocib
    eski yıllar önceToromedya 2017'nin ikinci yarısı Showreelİyi Seyirler #toromedya #tanıtımfilmi #animasyon #webtasarım… https://t.co/ZR6KYdAt4h
    eski yıllar önce3D Modellemenin gördüğümüz nesnelerin bilgisayar ortamda derinliğe sahip bir şekilde çizilmesine denir.… https://t.co/UVrcVz5P85
    eski yıllar önceFirmanızı daha iyi tanıtarak, dijital dünyanın gücünü kullanarak potansiyelinizi ortaya çıkarın! #SanalGerçeklik… https://t.co/jA4iI4wVid
    eski yıllar önceOyunlaştırma (gamification) sistemlerini oluşturmak için mobil, web veya masaüstü yazılımlar oluşturabiliriz.… https://t.co/XXl2bytjg8
    eski yıllar önceMüşteride olumlu bir izlenim bırakmanın birinci yolu, ürünün görselliğini profesyonelce ön plana çıkarmaktır.… https://t.co/8hqZgCflAG
    eski yıllar önce23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız kutlu olsun! https://t.co/4KBTofKfeL
    eski yıllar önce3D Animasyon ile yapılamacak tanıtım,reklam,sunum videoları yada medya unusuru yoktur. https://t.co/jfejAzNli7… https://t.co/T9fRYhhp6m
    eski yıllar önceHavadan yapılan çekimler, yerden gerçekleştirilen çekimlere göre farklı kadraj ve çekim açıları ile kompozisyon olu… https://t.co/h60I6M4nrR
    Follow @toromedya

    Son Gönderiler

    • vr gözlük

      Sanal Gerçeklik Gözlüğü

      Numaralı gözlük, güneş gözlüğü derken işte geld...
    • Dijital Dönüşüm Önerileri

      Firmanızın dijital dönüşümü için neler yapmanız...
    /youtube.com/watch?v=gLqr-xfwyXc

    © 2017. Tüm Hakları Saklıdır. Tasarım ve Kodlama ToroMedya - Tanıtım Filmi - Hava Çekimi - Sanal Gerçeklik - Artırılmış Gerçeklik

    YUKARI